Over ons

Times are changing, it is time to change

Stichting Triple Turnaround start, stimuleert, steunt en versterkt maatschappelijke initiatieven die de samenleving vooruit helpen.
Wij willen de wereld een beetje beter maken. Dat doen we door projecten te steunen die bijdragen aan sociale en duurzame innovatie, burgerparticipatie, de verduurzaming van en de wijze waarop we producten maken. Wij vinden het belangrijk dat de projecten die wij steunen zorgen voor kennisdeling en gedragsverandering. BBK/Door Vriendschap Sterker en de andere initiatiefnemers stellen jaarlijks een aantal uren ter beschikking om maatschappelijke initiatieven te ondersteunen.

De initiatiefnemers van Stichting Triple Turnaround zijn Veronique Swinkels (directeur BBK/Door Vriendschap Sterker), Natascha Kooiman (oprichter Smaackmakers) en Marc den Hertog (creatief directeur BBK/Door Vriendschap Sterker).

Veronique Swinkels
Natascha Kooiman

Marc den Hertog

Veronique Swinkels is tevens directeur van BBK/Door vriendschap sterker en sinds 1996 werkzaam bij BBK. Afgestudeerd in communicatie-wetenschappen (Universiteit van Amsterdam) en communications policy (City University Londen). Daarna nog diverse opleiding gevolgd waaronder NIMA-C en Conflictbemiddeling bij het Centrum voor Conflicthantering. Specialist in maatschappelijke communicatie en participatie. Vice voorzitter van MKB-Amsterdam, bestuurslid Wikistad, klimaatcampagne 10:10, Newropeans; een trans-Europese burgerbeweging opgericht om de Europese Gemeenschap te democratiseren.

Veronique Swinkels

OprichterVeronique Swinkels

Natascha Kooiman (1984) is een foody en ‘duurzaamheidsstrijder’. Als ondernemer zet ze zich in voor verduurzaming van ons voedselsysteem door doen en concrete projecten in het leven te zetten. Ze heeft een passie voor food, de wereld, natuur en alles dat leeft. Na een traineeship over voedselverduurzaming en de eiwittransitie, en een onderzoek naar kansen voor grote cateraars om hun aanbod verder te verduurzamen, zet ze zich in voor verschillende initiatieven zoals Variatie in de Keuken, Viva Las Vega’s, Food Guerrilla. Daarnaast zet ze met haar eigen bedrijf Smaackmakers, diverse initiatieven op rond duurzaam food, zoals de Plant Power Canteen (genomineerd voor de ASN Wereldprijs). Met haar boek ‘merkoriëntatie bij goede doelen’ levert ze maatschappelijke merken waardevolle inzichten. Natascha is in 2013 genomineerd voor de Viva400 en de Duurzame Jongeren Top 100.

OprichterNatascha Kooiman

Marc den Hertog is tevens creatief directeur van BBK/Door Vriendschap Sterker en copywriter. Verandering zit in zijn bloed. Zo begon hij als jurist en transformeerde hij langzaam tot creatief. Hij leerde het vak bij reclamebureau Imagine. Schuifelde daarna als freelancer binnen bij BBK/Door Vriendschap Sterker waar hij anderhalf jaar later creatief directeur werd. Zit ook in de stadsdeelraad van Amsterdam Zuid. Was een van de oprichters van de partij overstijgende politieke beweging Lux Voor. En betrokken bij de oprichting van het Alternatief Voor Vakbond. Vindt campagnes maken voor organisaties of initiatieven die de samenleving op een positieve manier willen veranderen het leukste wat er is.

OprichterMarc den Hertog